המשגיח הרב ויסנשטרן: "הישיבה בתדהמה, השבר גדול"

    המהדורה המרכזית No Comments on המשגיח הרב ויסנשטרן: "הישיבה בתדהמה, השבר גדול"

    משגיח ישיבת בית מאיר, הרב ישראל מאיר ויסנשטרן בשיחה עם 'קול חי' על דמותו של מרן שר התורה זצ"ל: "הישיבה בתדהמה, השבר גדול. היינו והרגשנו קרובים מאוד. ההתפתחות של הישיבה היא בחלק גדול בזכותו"

    צילום: פלאש 90
    16:20
    07.05.24
    איתי גדסי No Comments on רק ספין? דיווח: הרב שמואל אליהו יתמודד לרבנות הראשית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משגיח ישיבת בית מאיר, הרב ישראל מאיר ויסנשטרן, מתלמידיו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על דמותו של מרן זצ"ל שהובא אתמול למנוחות. "ראש הישיבה (בית מאיר) הרב צבי רוטברג הוא מתלמידיו הראשונים, היה חברותא שלו 17 שנה. הישיבה בתדהמה, השבר גדול. היינו והרגשנו קרובים מאוד. ההתפתחות של הישיבה היא בחלק גדול בזכותו".

    הוא סיפר: "היו כמה דברים מעניינים מאוד שהראש ישיבה (הרב רוטברג) שמע ממנו, אחד הדברים החשובים מאוד ואני משתמש בזה כדוגמא טובה לחינוך, ר' חיים סיפר לו פעם שהיה איזה בחור – הוא לא אמר לו שמדובר בו (ר' חיים) עצמו אבל נראה ומובן שזה הוא עצמו – הבחור הזה היה צריך לישון בצהריים, כי הוא היה ער עד מאוחר בלילה וקם מוקדם. לא היה לו כסף לשעון מעורר, אז הוא היה מניח את הראש ובכל פעם אחרי חצי שעה בדיוק היה מגיע זבוב, מזמזם לו באוזן וכך הוא התעורר. הוא (ר' חיים) מספר לראש הישיבה הרב רוטברג, שיום אחד הבחור היה מאוד עייף וגם אחרי שהזבוב הלך הוא המשיך לישון – ומאז הזבוב לא הגיע יותר. פעם אחת, פלא פלאים".

    "באחת הפעמים שהם למדו חברותא, הגיע ה'סטייפלר' והוא רצה להגיד איזה חידוש והוא חיפש לזה מקור, אז הוא שאל את ר' חיים אם יש לו מקור לזה ור' חיים אמר לו איזה מקור ובהתחלה לא נחה דעתו ואחרי זה הוא אמר לו מקור אחר ו'הסטייפלר' יצא בהתפעלות והתבטא 'הכל צריכים למורי חיטין'".

    "היה עוד סיפור, הוא מספר שהרבנית ע"ה אחרי הלידה הייתה נוסעת לאביה הרב אליישיב והוא (הרב רוטברג) היה נשאר איתו לישון בבית. באחד הבקרים היה נראה שר' חיים לא אכל, אז הוא שאל את ר' חיים והוא אומר לו – נכון לא אכלתי. אז הוא אמר לו אולי נכין משהו, אולי חביתה. ר' חיים שואל אותו – 'אתה יודע להכין חביתה?, ר' צבי אומר לו אני לא יודע אבל ננסה. ר' חיים אמר לו תדע לך כלל – מה שלא צריך לדעת, עדיף לא לדעת. זה היה היסוד של כל החיים שלו. את כל התורה כולה הוא ידע, אבל שום דבר אחר לא".



    0 תגובות